جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

نتیجه مسابقه فرمول یک ژاپن 2023 + ویدئوی هایلایت مسابقه

نتیجه مسابقه فرمول یک ژاپن 2023 + ویدئوی هایلایت مسابقه

فرستاپن که گرندپری قبلی در سنگاپور را واگذار کرده بود؛ این بار در مسابقه فرمول یک ژاپن 2023 به عنوان راننده نخست از خط پایان عبور کرد. بعد از راننده هلندی لندو نوریس انگلیسی راننده مک‌لارن و اسکار پیاستری استرالیایی دیگر راننده مک‌لارن دوم و سوم شدند.

جدول نتایج مسابقه فرمول یک ژاپن 2023

مشخصات پیست سوزوکا

رقابت سوزوکا از ۱۹۶۳ در تقویم فرمول یک دیده می‌شود. تا سال ۱۹۹۹، این محل تنها میزبان مسابقات جایزه بزرگ در آسیا بود. پیست سوزوکا با گنجایش ۱۵۵ هزار تماشاگر تحت مالکیت شرکت هوندا است و در شهر سوزوکا، نزدیک به کارخانه‌های اصلی هوندا قرار دارد. هر دور مسابقه در این مکان، ۵/۸ کیلومتر است و مجموعا با ۵۳ دور، ۳۰۷/۵ کیلومتر فراهم می‌کند. پیست سوزوکا ۱۸ پیچ دارد و یکی از فنی‌ترین رقابت‌های موتوراسپرت برای مسابقات مختلف محسوب می‌شود. میشائیل شوماخر با ۶ پیروزی در سوزوکا، رکورددار موفقیت در این پیست است.

کاپ مسابقه فرمول یک ژاپن 2023

نتیجه مسابقه فرمول یک ژاپن 2023 + ویدئوی هایلایت مسابقه

در فرمول یک ژاپن ۲۰۲۳ برای اولین‌بار از کاپ جدیدی استفاده شد که دارای فناوری دیجیتال Kiss activated trophies بود. روی این المان، LEDهای کوچک و محلی برای بوسه راننده پیروز قرار دارد که پس از بوسیده شدن توسط او، به رنگ پرچم همان کشور، روشن می‌شود. طبیعتا امسال کاپ مسابقه در ژاپن پس از بوسه‌ی مکس ورستپن، به رنگ‌های پرچم هلند درآمد!

امتیازات رانندگان

پس از ۱۶ مسابقه در فرمول یک ۲۰۲۳ و به فاصله ۷ رقابت تا پایان فصل، مکس ورستپن ۴۰۰ امتیازی شده است و از هم‌تیمی خود سرجیو پرز در رده دوم، ۱۷۷ امتیاز بیشتر دارد. بعد از رانندگان مقتدر ردبول، لوئیس همیلتون و فرناندو آلونسو با ۱۹۰ و ۱۷۴ امتیاز در جایگاه سوم و چهارم حدول هستند.  در رده‌ی پنجم و ششم، کارلوس ساینز و چارلز لکلرک از تیم فراری، حالا ۱۵۰ و ۱۳۵ امتیاز دارند.

ویدئوی هایلایت مسابقه

تا مسابقه بعدی ۲ هفته زمان باقی است. فعلا تیم‌های ردبول و مرسدس و فراری با امتیازهای ۶۲۳ و ۳۰۵ و ۲۸۵، رده‌های اول تا سوم را در اختیار دارند. یک شنبه ۱۶ مهر، قطر میزبان هفدهمین مسابفه از فرمول یک ۲۰۲۳ خواهد بود.

منابع: پدال ، f1.com

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *