جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

سهند، همان ساینا با لوگوی پارس خودرو!

سهند، همان ساینا با لوگوی پارس خودرو!

اتوپیا – داستان فیس‌لیفت‌های متوالی در خودروسازی کشورمان همچنان ادامه دارد. اینبار جدیدترین محصول خودرویی بنام “سهند” است. این سدان فیس‌لیفتی از “ساینا” محسوب می‌شود که خود فیس‌لیفت “تیبا” بود! سهند اولین بار سال گذشته در نمایشگاه صنعت خودرو دیده شد. اما آغاز شهریور ماه رسما در محل دائمی نمایشگاههای تهران معرفی شده است. سایپا اما تصمیم گرفته امتیاز تولید خودروی سهند را به پارس خودرو بدهد و این ماشین با لوگوی پارس خودرو راهی بازار خواهد شد.

طراحی خارجی سهند

سهند، همان ساینا با لوگوی پارس خودرو!

در قسمت جلو، شاهد چراغ‌های کشیده‌ای هستیم که با اطلس مشترک هستند اما فرم جلوپنجره و سپر با همتای کراس‌اوور متفاوت است. در قسمت جانبی، به جز آینه‌های جدید و تریم مشکی روی رکاب‌ها تغییر دیگری نسبت به ساینا به چشم نمی‌خورد و سهند ذات قدیمی و تاریخ گذشته خود را نشان می‌دهد. تا جایی که حتی قسمت انتهایی چراغ‌های عقب روی گلگیر دست نخورده باقی مانده تا نیازی به تغییر مصالح تولید نباشد!

طراحی کابین

سهند، همان ساینا با لوگوی پارس خودرو!

داشبورد و ادوات این خودرو با اطلس مشترک بوده. غربیلک فرمان D شکل هم همانیست که از ازل وجود داشته! تودوزی سهند کمی از کوییک و ساینا بهتر بوده اما بهبودی در کیفیت متریال دیده نمی‌شود. همچنان شاهد پلاستیک‌های خشک فراوان هستیم که بی‌شباهت به دمپایی‌های معروفی که با استفاده از ضایعات تولید شده‌اند نیست!

مشخصات فنی

این خودرو مثل اطلس از پیشرانه m15 استفاده می‌کند که خروجی آن به 90 باد الاغ (ببخشید اسب بخار) می‌رسد. در نسخه دوگانه‌‌سوز الاغمان سرما خورده و قدرت بادش به عدد 77 تنزل می‌یابد! در بحث انتقال نیرو هم تغییری صورت نگرفته و با همان گیربکس CVT کسل کننده عرضه می‌شود.

قیمت و ارزش خرید سهند

در کل ‌می‌توان گفت سهند همان پراید سابق است که قرار است با قیمت بیشتر به مشتریان انداخته شود.

برای مقایسه بهتر است بدانید قیمت الاغ در کشورمان حدود 3 میلیون تومان برآورد می‌شود. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که با پول این خودرو (حدود 450 میلیون تومان) می‌توان حدود 150 راس الاغ خرید. اما سهند در عوض 77 اسب بخار قدرت دارد که تقریبا به اندازه 100 راس الاغ می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم الاغ ارزش خرید بیشتری نسبت به این خودرو دارد.

با این خبر هیجان‌انگیز وقت برنامه تمومه!

منبع تصاویر: پدال

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *