جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

نقد فیلم گرن توریسمو: کلیشه‌ای و گمراه کننده ?

نقد فیلم گرن توریسمو: کلیشه‌ای و سطحی ?

اتوپیااقتباس سینمایی جدید از بازی معروف پلی‌استیشن به قدری خسته‌کننده است که داستان بازی در مقابل فیلم گرن توریسمو بسیار غنی جلوه می‌کند!

داستان کلی فیلم گرن توریسمو

فیلم نام دهان پرکنش را از یک بازی ویدئویی به همین نام و داستانش را از واقعیت گرفته. فیلم زندگی جَن ماردن‌بورو، پسر یک فوتبالیست انگلیسی را روایت می‌کند. پسری 19 ساله که با استفاده از شبیه ساز رانندگی گرن توریسمو، راه خود را یه مسابقات واقعی اتومبیلرانی باز می‌کند.

بین خودمان بماند ?

البته اینجا باید گفت که نکته گمراه کننده فیلم اینجاست که گرن توریسمو بیشتر یک بازی محسوب می‌شود تا شبیه ساز. اما خب بلاخره شرکت سازنده پول داده تا فرنچایزش تبلیغ شود. پس شما هم باید قبول کنید که گرن توریزمو بهترین شبیه ساز است!

نکات مثبت فیلم

نقد فیلم گرن توریسمو: کلیشه‌ای و سطحی ?

خبر خوب این است که هر صحنه‌ای که فیلم آسفالت را نشان می‌دهد، از نظر بصری فوق‌العاده است. از جلوه نور خورشید گرفته تا صدای جیغ تایرها. همچنین کارگردانی صحنه های اسلو موشن نیز به خودی خود قابل تحسین است. نه به اندازه فورد علیه فراری البته!

نکات منفی فیلم گرن توریسمو

متاسفانه نکات قوت فیلم به همان هایی که اشاره کردیم محدود می‌شود. در فیلم بارها شاهد تکرار شدن همان ایده نخ‌نمای همیشگی و نیمه انگیزشیِ “رویاهات رو دنبال کن” هستیم. البته نه این که به شکل مستقیم عنوان شود. منتها بارها به مفاهیمی از این دست اشاره می‌شود که “برای برنده شدن باید بهترین بود وگرنه به درد لای جرز نمیخوری”. یا امثال این ها. همچنین اکثر اوقات دیالوگ‌هایی بسیار آبکی را می‌شنویم که بعضا مصنوعی هم هستند.

ترجمه اختصاصی از DAILYBEAST

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *