جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

رکورد سریع ترین صفر تا صد ماشین جابجا شد! + ویدئو ?

رکورد سریع ترین صفر تا صد ماشین جابجا شد! + ویدئو ?

اتوپیا – یک تیم دانشگاهی سوئیسی رکورد سریع ترین صفر تا صد ماشین را با اختلاف زیادی جابجا کرد! این خودرو توانست در مدت 0.956 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد! دانشگاه ETH زوریخ اعلام کرده که موسسه گینس رکورد این خودرو را تایید کرده است. که دستیابی به این رکورد فعلا دست نیافتنی به نظر می‌رسد. در ادامه با ما همراه باشید تا نیم نگاهی داشته باشیم به مشخصات این خودرو.

رکورد سریع ترین صفر تا صد ماشین جابجا شد! + ویدئو ?

مشخصات فنی رکورددار سریع ترین صفر تا صد

وزن خودرو به لطف استفاده از فیبرکربن و آلومینیوم لانه زنبوری، تنها 140 کیلوگرم می‌باشد. هر چرخ از یک موتور مجزا بهره می‌برد که مجموعا توان این خودرو را به 326 اسب بخار رسانده است.

این رقم ممکن است در نگاه اول چشم گیر به نظر نرسد. اما باید بدانید که با این نسبت قدرت به وزن، حتی ماشین های فرمول یک نیز به گرد پای این خودرو نمی‌رسند. در حقیقت قدرت این خودرو نسبت به وزنش چنان زیاد بود که روی زمین بند نمی‌شد! این امر مهندسان را مجبور کرد تا سیستم مکنده‌ای ویژه این خودرو طراحی کنند. این سیستم که مانند جاروبرقی عمل می‌کند خودرو را روی زمین و چهارچرخ نگه می‌دارد.

اهداف بعدی تیم

رکورد سریع ترین صفر تا صد ماشین جابجا شد! + ویدئو ?

سرگروه این تیم خاطرنشان کرد که این رکورد پایان فعالیت آنها نخواهد بود. و اینکه پروژه‌های فراوانی را در سر می پروراند که قطعا چالش های زیادی پیش رو خواهند داشت.

کار کردن روی پروژه‌ای با این فشار کاری در کنار مشغله تحصیل، بسیار طاقت فرسا بود. اما با این حال، کار کردن در کنار دانشجویان دیگر بسیار لذت بخش بود. همچنین توانستیم راه حل هایمان را عملی کنیم و این خود تجربه ارزنده‌ای بود. و البته تجربه شکستن رکورد سریع ترین صفر تا صد هرگز از یادمان نخواهد رفت.

یان برنارد، مسئول بخش پیشرانه

ویدئوی سریع ترین صفر تا صد ماشین

ترجمه اختصاصی اتوپیا

منبع: CARSCOOPS

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *