جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

فرمولا دریفت

دریفت: قسمت دوم

اتوپیا – در قسمت اول معرفی رشته دریفت به تاریخچه این مسابقات مهیج پرداختیم. بعد روند برگزاری آن را توضیح دادیم. در انتها هم عوامل از دست دادن امتیاز را عنوان کردیم. حال می‌خواهیم به بقیه قوانین این رشته بپردازیم.

سبقت‌گیری در دریفت

passing به این صورت است که اگر اتومبیل lead از لاین خودش خارج شود، اتومبیل chase می‌تواند از آن سبقت بگیرد. البته شرایطی هم برای این کار وجود دارد. اول اینکه اتومبیل chase در هنگام سبقت‌گیری نباید کاهش سرعت داشته باشد. دوم اتومبیل chase در موقع سبقت‌گیری نباید تغییری در لاین خود بدهد.

کسب امتیاز در دریفت

و اما مواردی که داوران بر اساس آنها به شما امتیاز می‌دهند. امتیاز اختصاص داده شده به این موارد:

حداکثر 20 امتیاز برای سرعت

حداکثر 25 امتیاز برای زاویه

حداکثر 25 امتیاز برای لاین

و حداکثر 30 امتیاز برای استایل

سرعت

این ساده‌ترین موردیست که شما می‌توانید با کمک آن امتیاز کسب کنید. سرعت را با استفاده از دستگاه سرغت‌سنج در مناطق خاصی از پیست به نام speed zone اندازه‌گیری می‌کنند. سرعت شما فقط در speed zone اندازه‌گیری می‌شود. این قسمت با استفاده از یک پایلون با ظاهری متفاوت با دیگر پایلون‌ها نشان داده می‌شود.

زاویه

منظور از زاویه زاویه‌ایست که نسبت به apex و دیواره به وجود می‌آورید. که با افزایش دادن آن امتیاز بیشتری به دست می‌آورید.

لاین

در زمان ورود، خروج و مدتی که در حالت دریفت هستید اگر فاصله شما با ایپکس و جداکننده‌های مسیر یکسان باشد به شما امتیاز بیشتری تعلق می‌گیرد.

و در حالت دریفت هرچه سپر جلو یا عقب ماشین به پایلون‌ها یا دیواره نزدیک‌تر باشد، امتیاز بیشتری برای شما در نظر گرفته می‌شود.

استایل

حالت اتومبیل شما در زمان ورود به دریفت، خروج از دریفت و هنگام دریفت از دیگر عوامل موثر بر امتیاز شماست.

در مطلب بعدی به تغییرات و ستاپ ماشین‌ها برای مسابقات می‌پردازیم.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *