جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت: قسمت دوم

اتوپیا – دنیای موتوراسپرت جذاب‌ترین رشته های ورزشی را در خود جای داده است. اما به همان اندازه خطراتی هم دارد. با ادامه خطرناک ترین رویدادهای ورزش های موتوری با ما همراه باشید.

6. رالی داکار

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

رالی داکار یک رویداد رالی استقامت است که در چندین استیج انجام می‌شود. این رالی از سال 1979 میلادی سالیانه برگزار می‌شود. ابتدا محل این رویداد از پاریس تا داکارِ سنگال بود که به علت ناامنی سنگال در سال 2008 به آمریکای جنوبی انتقال یافت.

5. کررا پان آمریکانا (carrera panamericana)

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

این رویداد موتوراسپرت مشابه میله میلیا بود با این تفاوت که در مرزهای مکزیک برگزار می‌شد. این رویداد هم به علت تلفات زیاد تنها به مدت چهار سال از سال 1950 تا 1954 برگزار شد و بعد کنسل شد.

4. تارگا فلوریو

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

رالی استقامت تارگا فلوریو هم یک رالی دیگر در ایتالیا – پالرمو بود که به علت خطرات زیاد کنسل شد. مسیر تارگا فلوریو تقریبا قدیمی ترین مسیر اتومبیلرانی تاریخ است! این جاده در سال 1906 میلادی احداث شد. در سال 1955 مسابقات رسمی آن آغاز شد و در سال 1977 به طور کامل بسته شد.

3. ارزبرگ رودیو (erzberg rodeo)

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

ارزبرگ رودیو یک رویداد موتورسواری سبک اندورو می‌باشد. این رویداد در اتریش و با حضور بیش از 1500 موتورسوار برگزار می‌شود. از این لحاظ می‌توان گفت بزرگترین رویداد موتو اندورو در اروپاست.

مسابقات در کوهستان های آلپ تقریبا یکی از ترسناک ترین تجربه هاییست که هر موتورسواری می‌تواند داشته باشد!

2. باجا 1000

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

ممکن است برایتان سوال شود که چطور مسابقاتی که در دهه پنجاه و بدون کمترین نظارتی روی ایمنی برگزار می‌شد از باجا 1000 امن تر محسوب می‌شوند؟ خب آن سری مسابقاتی که معرفی کردیم در زمان حال ناامن محسوب می‌شوند. دوم اینکه در طی مدت کوتاهی کنسل شدند. و سوم اینکه سرعت رقابت های باجا واقعا بالاست.

باجا 1000 یک رقابت 1000 مایلی است که در صحراهای مکزیک برگزار می‌شود. در این رویداد خطرات زیادی شرکت کنندگان را تهدید می‌کند. از جمله مفقود شدن!

1. isle of man tourist trophy

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

برای شرکت در این رویداد موتورسواری که در جزیره من در اطراف بریتانیا برگزار می‌شود باید جنون خطر داشته باشید! جاده‌ای بدون هیچ تدارک ایمنی که موتورسواران در آن با سرعت 390 کیلومتر بر ساعت می‌رانند!

لازم به توضیح است که این رشته موتوراسپرت تحت نظارت فدراسیون جهانی موتورسواری (fim) نیست و طبیعتا از نظر ایمنی هم مورد تایید نیست.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *