جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

معرفی رستوماد: قسمت دوم

معرفی خودروهای رستوماد: قسمت دوم

اتوپیا – در قسمت اول با چیستی و اهداف پروژه های رستوماد آشنا شدیم. و سپس یک مرسدس پولمان از همین نوع را معرفی کردیم. در این قسمت به معرفی یکی دیگر از این خودروها می‌پردازیم.

جگوار E type رستوماد

معرفی خودروهای رستوماد: قسمت دوم

این جگوار e تایپ توسط کارگاه eagle بازسازی و تقویت شده. ایگل تخصص در پروژه های رستوماد جگوار e تایپ دارد. و فوق تخصص در … جگوار e تایپ! برای هر نسخه از این خودروها حدود 8000 ساعت کار پرفشار لازم است تا جمع شود.

در دهه 60 میلادی جگوار قرار بود 18 نسخه e تایپ مدل lightweight gt بسازد. وزن هرکدام از این مدل ها به راحتی به زیر یک تن می‌رسید و با موتور 3800 سی سی شش سیلندر خطی عملا پرواز می‌کرد! 12 نسخه در آن زمان ساخته شدند. حالا جگوار با کمک شرکت ایگل قرار است 6 نسخه ناتمام این خودرو را تولید کند.

معرفی خودروهای رستوماد: قسمت دوم
پیشرانه جدید e تایپ رستوماد

بدنه

ایگل این 6 نسخه جدید را علاوه بر بازسازی و تقویت، مدرنیزه هم کرده است. بدین معنی که تمام پنل های بدنه را باز کرده و آنها را با نمونه های سبک وزن آلومینیم جایگزین کرده. و این جایگزینی به معنی مدل سازی کامپیوتری تمام پنل های بدنه بوده است.

به چشم افراد غیر حرفه‌ای ممکن است سایز چرخ های این خودرو مثل نمونه کلاسیک باشد. اما افرادمتخصص به خوبی عمق بیشتر چرخ ها را متوجه می‌شوند.

معرفی خودروهای رستوماد: قسمت دوم
عمق بیشتر چرخهای ایگل نسبت به e تایپ کلاسیک در اینجا کاملا مشهود است.

طراحی داخلی

داخل اتاق ایگل رستوماد هم به وضوح لوکس تر از نمونه کلاسیک است. همچنین سواری ایگل به طرز باورنکردنی راحت است! که اصلا از یک خودروی کلاسیک انگلیسی آنهم از نوع کوپه و سبک انتظار نداریم. و البت به لطف صندلی های جدید و سیستم تهویه این راحتی چند برابر شده است.

معرفی خودروهای رستوماد: قسمت دوم
داخل کابین ایگل

مشخصات فنی نمونه رستوماد

ایگل برای نمونه رستوماد lightweight پیشرانه اولیه را با مدل جگوار xk تعویض نموده. پیشرانه‌ای که در دورموتور 5750، 380 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گیربکس هم با یک نمونه 5 دنده سریعتر جایگزین شده. ایگل می‌گوید ضرایب دنده این گیربکس متناسب با این خودرو ستاپ شده است.

تعلیق خودرو هم نمونه مستقل با کمک فنرهای قابل تنظیم بسته شده. همچنین کالیپرهای ترمز مسابقه ای با نمونه کلاسیک تعویض شده‌اند.

قیمت

قیمت این مدل هنوز معلوم نیست اما احتمالا با سفارشی سازی هایی که برای مشتری انجام می‌دهند تقریبا یک میلیون دلار خواهد بود!

نظر شما راجع به این خودرو چیست؟ ارزش خرید دارد؟

منبع: top gear

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *