جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

دریفت زدن آسان با دریفت ترایک: تکنیک ها و استایل

آموزش دریفت زدن با دریفت ترایک: ابزارها

اگر علاقه مند به اتومبیلرانی هستید، حتما به دنبال آموزش دریفت زدن هستید. اما چطور؟ با وسیله‌ای که ما طرز کار آن را به شما آموزش می‌دهیم. این وسیله دریفت ترایک نام دارد. برای آشنایی با دریفت ترایک و نحوه دریفت زدن با آن مقاله زیر را مشاهده کنید. ?

و اگر ساکن مشهد هستید یا قصد سفر به مشهد را دارید، با معرفی یکی از پیست های اتومبیلرانی جذاب مشهد با ما همراه شوید. ?

آموزش دریفت زدن با دریفت ترایک: ابزارها کدامند؟

تصویری از عقب دریفت ترایک

همانطور که قبلا هم گفتیم، در دریفت ترایک شما 4 ابزار برای کنترل وسیله در اختیار دارید. گاز، ترمز، دسته فرمان و فرم بدن. ضمن اینکه برخی ترایک ها مجهز به ترمز عقب نیز هستند. اما 4 ابزاری که گفتیم به طور پیش فرض در همه آنها قرار گرفته است. ما در ادامه همه این ابزارها را با هم بررسی خواهیم کرد.

چگونه با ابزارها دریفت بزنیم؟

آموزش دریفت زدن با دریفت ترایک: ابزارها

در ابتدا که پشت دریفت ترایک می‌نشینید ممکن است کار کردن با این وسیله را غیرممکن تصور کنید. اما واقعیت اینجاست که شما با ممارست می‌توانید به اصطلاح قلق کار را بگیرید و بعد از آن به قولی روی غلتک میافتید. ولی تا آن موقع کار عذاب آوری پیش رو دارید پس جا نزنید! اگر کارتینگ و به طور کلی رشته های سرعت موتوری را مثل دویدن در نظر بگیریم، دریفت زدن مثل رقص می‌ماند. شما از موقعی که راه رفتن روی دو پا را یاد می‌گیرید، دویدن را هم بلد می‌شوید. اما توانایی رقصیدن فعالیتی نیست که آن را به صورت غیر ارادی انجام دهید. هرکدام از اینها جذابیت های خاص خود را دارند و مسیر دشواری دارند اما ماهیت آنها کلا متفاوت است.

آموزش دریفت زدن با گاز یا همان کنترل گاز

شما شروع به گاز دادن می‌کنید و دو حالت پیش می‌آید. یا تا ابد دور خود می‌چرخید یا گاز می‌دهید و وسیله شروع به حرکت می‌کند و بلافاصله اسپین می‌شوید! برای اینکه این اتفاق نیافتد باید به گاز دادن مسلط شوید. با حداقل گاز شروع به حرکت کنید. ابتدا شما باید با گاز دوست شوید! دقیقا مثل کاری که برای یادگیری فوتبال انجام می‌دهند. با توپ دوست می‌شوند! و این امکان پذیر نیست مگر با تمرین کردن مداوم با توپ. روپایی های مختلف زدن، دریبل کردن و غیره. اینجا هم عینا همین است. باید فعلا بقیه ابزارها را بی‌خیال شوید و فقط با گاز تمرین کنید. گاز را حس کنید. با درجات مختلف. فرمان های مختلف. زاویه های مختلف و جهت های مختلف. مثلا یکبار با گاز کم شروع کنید و هنگام ورود به پیچ از لاین داخل وارد شوید. دفعه بعد از لاین خارج و با زاویه بیشتر و …

توجه کنید که ترایک های مختلف ممکن است گاز و ترمز و کلا حسشان با هم فرق کند. بنابراین هربار که سه چرخه جدیدی سوار می‌شوید باید ابتدا به حس آن عادت کنید. سپس با گاز و ترمز و بقیه مسائل.

کار کردن با ترمز

آموزش دریفت زدن با دریفت ترایک: ابزارها

پس از اینکه چند جلسه بدون استفاده از ترمز تمرین کردید حال می‌توانید ترمز را درگیر کنید. شما در مرحله قبلی می‌توانستید با کم و زیاد کردن گاز عقب وسیله را کنترل کنید. مثلا موقعی که با بیش‌فرمانی مواجه می‌شدید، گاز را اندکی شل می‌کردید. و یا در عبور از پیچ های که شعاع طولانی تری دارند، وسیله صاف می‌شود و از حالت زاویه دار خارج می‌شود. مواقعی از این دست شما گاز را زیاد می‌کردید. اما حالا ترمز را هم در اختیار دارید. با اندکی ترمز گرفتن شما می‌توانید پیچ را با زاویه بیشتری رد کنید. می‌توانید در سوئیچ بک زاویه را زیاد کنید. و به طور کلی بسیاری فنون دیگر که باید با تمرین دستتان بیاید.

ادامه دارد…

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *