جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

بهترین کانسپت های خودرو در تاریخ: قسمت چهارم

بهترین کانسپت های خودرو در تاریخ: قسمت چهارم و آخر

تماشای خودروهای کانسپت همیشه لذت بخش است. دلیلش آن است که دست طراحان آنها برای ایجاد اشکال بازتر است. برای دیدن بهترین کانسپت های خودرو در تاریخ با ما همراه شوید. ?

قسمت های قبلی?

جنرال موتورز فایربرد II مدل 1956

در دهه های 50 و 60 میلادی طراحان خودرو وسواس علاقه بی حدی به المان های هوانوردی و فضاپیمایی داشتند. این را می‌شود از خودروهای تولیدی آن دوران هم فهمید! و نسخه دوم فایربرد این دل مشعولی را اوج خود رسانده است. این مدل قطعا یکی از بهترین کانسپت های خودرو در تمام تاریخ محسوب می‌شود. نه تنها شبیه جت به نظر می‌رسد، بلکه به یک موتور جت هم مجهز است! پیشرانه توربین گازی این خودرو 250 اسب بخار را در دور موتور 35000 تولید می‌کرد که در آن زمان بی‌سابقه بود.

کرایسلر توربین

کرایسلر در دهه 60 تازه آزمایش پیشرانه های توربین گازی خود را آغاز کرده بود. و این خودرو یکی از ثمرات آن آزمایش ها بود. نکته استثنایی در مورد این خودرو این است که در ابتدا قرار بود تنها یک کانسپت باشد اما بعدا به همین شکل روانه بازار شد. و اتفاقا به عنوان یک خودروی خانوادگی قابل اعتماد هم بود! اما بحران انرژی آمریکا در دهه 70 میلادی اجازه نداد این نوع ایده ها باز هم به مرحله اجرا برسند.

کوروت mako shark II

برای جنرال موتورز معمول نبود که به مخاطب سرنخی از محصولات آینده‌اش ارائه دهد. اما این دقیقا اتفاقی بود که در مورد mako shark II افتاد. به محظ اینکه کوروت از MAKO SHARK II رونمایی کرد، با اقبال عمومی مواجه شد. جنرال موتورز قصد نداشت این خودرو را به صورت انبوه تولید کند. در آن زمان هنوز نسل دوم کوروت در خط تولید قرار داشت. اما واکنش مثبت مردم موجب شد تا کوروت نسل سوم وارد مرحله تولید شود. آنهم با استایل و شکل و شمایلی شبیه Mako shark ii.

ترجمه اختصاصی اتوپیا از motortrend

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *